vrijdag 14 september 2012

Nog meer genieten en vrienden maken

Na onze dagen in La Tortuga Verde (er staan nog meer foto's in het fotoalbum nu) kiezen we voor een nieuwe strandlocatie, Tunco.


Tot onze verrassing vinden we daar een belgische hoteleigenaar/café baas. Mopelia, het hotel staat op hetzelfde domein als de microbrouwerij "Brew" en een goed Wok-restaurant. 't is niet moeilijk te verstaan dat we daar ons goesting vonden.
Nog eens een goei bierke drinken!

Gill, uit Verviers voor zijn hotel Mopelia

Het zijn ook weer dagen van onverwachte ontmoetingen,. Hier is Fausto een Mexicaanse KTM-rijder die met z'n vriedin én bodybord op de moto rondrijdt.
Fausto uit Mexico

En bij ons vertrek uit Tunco stopt Eduardo bij ons, de voorzitter van de BMW-club van El Salvador!! Een praatje, een paar foto's, adressen uitwisselen én ik krijg een prachtig petje cadeau.

Eduardo, President of the BMW club El Salvador

super blij met mijn nieuwe pet

De weg brengt ons dan op't gemakske door de koffieplantages van El Salvador tot in Conception de Ataco. Een rustig koel en héél kleurrijk dorpje in de bergen.
Wannneer we ons hostel willen binnenrijden, moeten we even wachten. Ze komen spuiten tegen de muggen! Er is een dengue-epidemie uitgebarsten (800 gevallen de laatste week) en er wordt nu tegen hoog tempo gesproeid. Heel gezond ziet het goedje er niet uit, dus maken we eerst een wandeling voor we naar onze kamer gaan. Van muggen zullen we deze nacht geen last hebben.


prachtige gevels hier in het dorp

op de foto met de plaatselijke jeugd
 
 
En dan vernemen we het nieuws  van de vulkaanuitbarsting in Guatemala. Dat wordt toch even uitkijken hoe we onze reis verder plannen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Johan en Ils,
    Ik ben er effen tussenuit geweest en heb heel wat in te halen zie ik.
    Dit ziet er alvast heel kleurrijk uit ;-)
    Ik ga de vorige berichten nog eens bekijken.
    Mocht je van mij weer een tijdje niet zien, ik vertrek morgen naar Kalymnos ;-) maar beloof alles in te halen als ik terug ben.
    Geniet er nog van en hou het veilig hé ;-)
    Groetjes,
    Jerry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jerry,

    blij dat je terug bent! ;-) geniet van Kalymnos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kalymnos was SUPER, zoals altijd ;-)
    Het Kalymnos Climbing Festival was deze keer door The Noth Face georganiseerd en ik heb ervan genoten!
    Volgend jaar ga ik zeker terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen