zaterdag 16 juli 2016

Feest vieren

Ik word wakker en de regen klettert tegen het tentzeil, de telefoon rinkelt. Een gevecht met mijn slaapzak, gerommel onderin mijn rugzak en eindelijk heb ik hem te pakken. Half slapend, blij dat ik nog droog lig, neem ik op. "GELUKKIG VERJAARDAG" klinkt het vrolijk aan de andere kant van de lijn. Het is Anja, ons skydiveteam-maatje die me als eerste geluk wenst.


Hoe werd jij wakker toen je 50 werd? Wellicht met iets meer luxe.



Mijn "Suite" op mijn 50e verjaardag ! :-)




Johan en ik zijn ook nog eens 10 jaar samen en het lijkt erop dat we ons jubileum in regenpak op de motor gaan doorbrengen.
Maar nee hoor, na een uurtje klaart de lucht op en kunnen we redelijk droog inpakken.

10 jaar. We begonnen onze relatie met de woorden: "Duurt het een dag, dan is het goed, duurt het een week dan is het beter en alles wat daar achter komt is extra. " Dat is nog altijd onze instelling, de enige manier om samen te leven als je alle twee "Vrijheid" als je hoogste goed aanziet.
10 jaar van Reizen en Avonturen, met hoogtes (letterlijk) en laagtes (bijvoorbeeld enkele ziekenhuisbezoeken), vele lange en korte kilometers én heel veel plezier en gelukkige momenten!  Doen we er nog een dag bij, dan is dat heerlijk, doen we er nog een week bij dan is dat beter en alles wat daar achter komt is extra!





We zijn in Penticton en de stad bereidt zich voor op de jaarlijkse fiets-happening. "De Axel-Merckx bike race" Inderdaad, onze Axel Merckx woont hier vlakbij en is de bezieler van dit grootse evenement.
Het is er gezellig druk, en na een lang uitgelopen koffie-ontbijt starten we Jolly Jumper op weg naar Lumby. Zo'n 140 km verder naar het Noorden.
Onderweg stoppen we nog voor een portie vitamientjes aan één van de vele lokale fruitstalletjes. Okanaga is de fruit & wijnstreek van BC.







5 kilo fruit voor mijn verjaardag :-)


Aankomst op het Flight Park van Lumby






In Lumby bouwen we toch nog een écht feestje voor deze feestelijke dag, Willy & Sigrid zijn er ook en er volgen 4 dagen van goed paragliding weer.
Feestje voor onze 10e verjaardag! THKS W & S voor de mooie herinneringen

De high-light van deze dagen is voor Johan & Willy weggelegd, tijdens een tandemvlucht met hun beiden ontdekt Johan een  beer, die net onder hen op wandel is door het dennenbos.
Vliegen hier in Canada is toch wat anders dan in Frankrijk hoor! Waar je in Frankrijk misschien eens een koe moet wegjagen, krijg je hier met héél wat andere passanten te maken.

Panorama vanop de startplaats
Johan, Sigrid, Theresa en Willy
De Lumby-vallei vanonder de paraglider
Ils vertrekt op Coopers Launche Lumby




Reclame maken voor Thang-ka



Sigrid landt op het Flight Park







Ons plan om hier in Clearwater op de paragliding-startplaats te gaan kamperen is ook al wat bekoeld. Enkele weken geleden is er daar in de omgeving een Grizzlybeer, met jongen gezien. Hmmm, we willen liever niet als ontbijt geserveerd worden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten