donderdag 29 maart 2012

Aardbeving



Na onze avonturen in de Andes en de verkenning van de Tsunamikust, besluiten we de beschaafde,   ”veilige” omgeving van de stad op te zoeken. In Santiago nemen we voor één keer een mooi en beter (duur) hotel en zijn van plan te genieten van een luxueus bad en een groot bed.

Niet dus ...! Ik lig nog maar net te genieten van mijn warm bad, wanneer plots de hele badkamer over en weer beweegt. Oeps, denk ik, ik ben een beetje draaierig van het warme water! En dan roept Johan (ook al in z’n AdamsEva-kostuum) “ils, er is een aardbeving”. Als de weerlicht staan we op het terras, alle twee in ons blootje. Oeps, even nadenken en terug naar binnen om toch “iets” aan te doen. Dan weer op het terras, maar er gebeurt verder niks meer. In een paar seconden was alles voorbij. ’s Morgens lezen we in de krant dat de kust een nieuw tsunami-alarm gehad heeft. (gelukkig geen tsunami) en dat de aardbeving in Santiago nog een kracht van 6.8 R had.

De volgende dag houden we het dan maar voor bekeken. We stoppen nog even voor wat onderdelen bij de BMW-dealer en kiezen dan opnieuw voor de rust van de bergen.
Santiago enkele uren voor de beving

1 opmerking:

  1. Hey Ils en Johan,
    Spannende dingen die jullie meemaken ;-)
    Een 20-tal jaren geleden heb ik ook eens een aardbeving meegemaakt, s'morgens rond een uur of 4.
    Ik was toen aan het werk toen de aarde in Roermond heeft gebeefd!
    Grtz,
    Jerry.

    BeantwoordenVerwijderen