maandag 12 december 2011

Optellen i.p.v. aftellen

Misschien moet ik deze berichten gaan labelen als "soapsserie" . Vooraf wist ik al dat de vertrekdatum van het schip tamelijk onzeker is, maar diep vanbinnen hoopte ik dat dit voor ons niet van toepassing zou zijn.
Verkeerd gegokt dus! De stand van zaken op dit ogenblik is van 18 naar 21 naar 23 december.
Het ticket is, na correctie nu correct binnengekomen en de vermelde vertrekdatum (estimated) staat op 23 december. In plaats van AF te tellen naar ons vertrek, zijn we nu weer aan het OP tellen. Zou de storm die over Europa raast daar voor iets tussenzitten? Of is het gewoon italiaanse timing?

Het goed nieuws is: de moto's zijn klaar. Onderhoud gehad, nieuwe banden, alle onderdelen erop, met uitzondering van de uitwasbare luchtfilters. Ik hoop ze nog tijdig binnen te krijgen, zoniet zullen de standaard BMW-filters moeten bewijzen wat ze waard zijn. Johan ontfermd zich nog over het sleutelmateriaal dat we meenemen en zo valt alles stillaan in de plooi.

Tot aan de volgende aflevering van "de vertreksoap"

3 opmerkingen:

  1. Hé, van beiden ken ik iets van uit ondervinding! :-)
    - Vertrek datum van onze zelfde boot (Antwerpen - Dakar) een keer of 4 uitgesteld.
    - De standaard BWM-filters zijn van papier. Maakt niet uit zolang er niet te veel stoffige onverharde wegen genomen worden. Doe je dat wel, zoals wij in Afrika, krijgt de motor na 4000 km niet genoeg lucht meer.. Met moeilijk starten en stilvallen als gevolg. K&N filters zijn van stof. Paar uurtjes in lauw water met sopje laten weken, nachtje laten drogen, en de motor krijgt weer de noodzakelijke lucht!
    Groetjes,
    Boni
    http://boniontheroad.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ils en Johan,

    Ik wens jullie goeie moed en kalmte bij de beproeving van het 'op'tellen. Ik zal samen met jullie blij zijn eens je op de boot zit.
    Kameraad Luc V L vertrekt maandag naar Dominicaanse Republiek waar hij zijn eigen paraclub wil opstarten. Hij blijft tot 19 mei of... naargelang hoe het vordert. Hij heeft vorig jaar ook al heel wat lobbywerk gedaan ter voorbereiding.

    En dan, kijk ik uit naar 16 januari, of misschien daarvoor, als jullie een update kunnen posten.

    Hopelijk moeten jullie de vertrek-stress niet inruilen voor...zeeziekte.

    Ik deel jullie ontsteltenis bij het vernemen vaoglijk en het ongeluk van Sabine. Moge ze vlug en zo geheel mogelijk herstellen.

    Hier is alles OK. Vooral mijn werk is fantastisch.

    Goeie reis,

    Joris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zet 5 euro in op 25 dec als vertrekdatum!

    BeantwoordenVerwijderen